Asistenčné služby pri životnom poistení

Základná asistenčná služba – Podpora pri rekonvalescencii

Zdravotná asistencia

  • Telefonická služba zdravotných informácií – vhodnými témami pre konzultáciu podľa predchádzajúceho odseku sú najmä alergia, zdravá životospráva, stres a jeho prevencia,návykové látky, dermatológia, cestovná medicína, ochorenie a symptómy, lieky a prostriedky zdravotníckej techniky, zdravotnícke zariadenia, alternatívna medicína, sexuálny život, tehotenstvo a materstvo, vyšetrovacie metódy a postupy modernej medicíny, starostlivosť o malé deti,
  • Transport z lekárskeho zariadenia – v prípade, že dôjde k asistenčnej udalosti a v jej dôsledku je poistený hospitalizovaný, Asistenčná služba zorganizuje a uhradí transport poisteného z lekárskeho zariadenia (nemocnice) do miesta jeho bydliska.
  • Transport na lekársku kontrolu – prípade, že dôjde k asistenčnej udalosti, ktorá si vyžiada následné návštevy u ošetrujúceho lekára za účelom kontroly zdravotného stavu poisteného, Asistenčná služba zorganizuje a uhradí prepravu poisteného na lekársku kontrolu a späť do miesta bydliska v závislosti od zdravotného stavu poisteného, buď vozidlom taxi alebo sanitkou.
  • Dovoz liekov Pokiaľ nie je poistený v súvislosti so vznikom asistenčnej udalosti schopný si zabezpečiť potrebné lieky, Asistenčná služba zorganizuje a uhradí dovoz liekov predpísaných poistenému jeho ošetrujúcim lekárom z najbližšej lekárne od miesta bydliska poisteného. Asistenčná služba hradí náklady na dovoz liekov. Cenu liekov, regulačné a iné poplatky hradí poistený sám.

Domáca asistencia

  • Starostlivosť o domácnosť v priebehu rekonvalescencie – v tomto prípade Asistenčná služba zorganizuje a uhradí nasledujúce služby:
    • nákup základných potrieb na základe písomného zoznamu do stanoveného limitu, ich dovoz do bydliska poisteného a následné uloženie na stanovené miesto,
    • bežné upratanie domácnosti formou zabezpečenia nasledujúcich prác domácnosti poisteného: umytie a vysávanie podláh, utretie prachu, upratanie kúpeľne a toalety, pranie a žehlenie oblečenia (vrátanie sušenia a následného poriadku), umytie riadov (vrátane usušenia a následného odloženia), polievanie kvetov(náklady na použité čistiace prostriedky nesie poistený, upratovanie je zabezpečované za pomoci technických prostriedkov poisteného),
    • vyberanie poštovej schránky v mieste bydliska poisteného a následné predanie obsahu poštovej schránky poistenému.
  • Starostlivosť o deti v priebehu liečby – ak poistený nie je schopný zabezpečiť starostlivosť o deti do 15 rokov, ktoré s ním žijú v spoločnej domácnosti, Asistenčná služba zorganizuje a uhradí opatrovateľa, ktorý bude v byte poisteného počas dohodnutej doby kontrolovať činnosť zverených osôb. Zároveň bude zvereným osobám nápomocný s konzumáciou a prípravou jedla a osobnou hygienou vrátane kúpania.
  • Starostlivosť o domáce zviera – Asistenčná služba organizuje a uhradí nižšie uvedené služby v obvyklom rozsahu:
    • pravidelné venčenie domácich zvierat vrátane základnej hygienickej starostlivosti (napr. vyčistenie mačacej toalety); náklady na prípadné použité hygienické prostriedky nesie poistený,
    • pravidelné kŕmenie domácich zvierat; náklady na spotrebované krmivo nesie v plnej výške poistený.
SlužbaFinančný limit, prípadne početnosť využitia služby
Zdravotná asistencia
Telefonická služba zdravotných informácií
bez limitu
Transport z lekárskeho zariadeniado 100 km bez limitu, nad 100 km hradí poistený
Transport na lekársku kontrolu
Dovoz liekov
Domáca asistencia
Starostlivosť o domácnosť v priebehu rekonvalescencie
Starostlivosť o deti v priebehu liečenia
Starostlivosť o domáce zvieratá
200 eur v rámci jednej asistenčnej udalosti,
(sublimit pre nákup základných potrieb
je vo výške 40 eur z celkového limitu);
sumu nad limit hradí poistený
Maximálne limity plnenia asistenčnej služby vrátane početnosti jej poskytovania.

Asistenčná služba pri invalidite

Je asistencia k poisteniam pre prípad invalidity (platí pre uzatvorené poistenia pre prípad invalidity s výnimkou poistení uzatvorených pre poistníka). Podrobné informácie k tejto asistenčnej službe nájdete v oddieli 4 v člínku 4.1.-4.2. (str. 75) vo Všeobecných poistných podmienkach poisťovne.

V rámci životného poistenia poisťovňa YOUPlus neposkytuje žiadne asistenčné služby.

Štandardne sa k zmluvám v Generali uzatvára zdarma Medicínska asistencia.

Služby Medicínskej asistencie – telefonickej konzultácie s lekárom či právnikom v oblasti zdravia:

  • K dispozícií 24 hodín denne, 7 dní v týždni
  • Konzultácia s medicínskym špecialistom do 30 minút od zavolania
  • Právnu konzultácia v oblasti zdravia

Pre viac informácií ohľadom asistenčných služieb kliknite na tento odkaz.

Medifón

Pripoistenie Medifón je asistenčná služba, ktorá zabezpečí 24 hodín denne informácie:

  • praktického lekára na telefóne,
  • o pohotovostných službách a lekárňach, liekoch, zdravotníckych zariadeniach a iné medicínske informácie.
  • o rehabilitačných zariadeniach na území SR,
  • súvisiace s priznaním invalidity,
  • informačno-právne poradenstvo.

Medifón je Vám k dispozícií na obdobie prvých 5 rokov od uzatvorenia pripoistenia za 0,18 € mesačne.

Tip pre Vás: Medifón získate ako bezplatný benefit, ak platíte poistné bankovým prevodom, a zároveň:

  • výška poistného za pripoistenia vo Vašej zmluve je minimálne 150 € ročne po uplatnení všetkých zliav.

Mediservis

  • návštevu praktického lekára v domácnosti,
  • domácu zdravotnú starostlivosť – osobná návšteva zdravotnej sestry,
  • preplatenie nákladov na rehabilitáciu do 200 € a zapožičanie rehabilitačných pomôcok do 50 €
  • možnosť požiadať o vypracovanie Druhého lekárskeho názoru vybranými špecialistami z celého sveta až pri 92 diagnózach
  • dopravu do/zo zdravotníckeho zariadenia v prípade neplánovanej hospitalizácie.

Asistenčné služby sa dojednávajú automaticky k zmluve životného poistenia.

Kompletné informácie o asistenčných službách na tomto linku.

Zdravotné a doplnkové služby

  • Zdravotný transport: Zorganizujeme a uhradíme prepravu klienta do zdravotníckeho zariadenia a späť, prípadne medzi zdravotníckymi zariadeniami.
  • Dodávky liekov: Pokiaľ je klient nútený ostať na lôžku, zariadime pre neho dodávku predpísaných liekov a pokryjeme náklady.
  • Druhotný lekársky názor a možnosť liečiť sa v prestížnych zdravotníckych zariadeniach: V prípade, že klient nie je spokojný s diagnózou a navrhovaným postupom vlastného lekára, ponúkame možnosť druhotného lekárskeho názoru od popredných svetových špecialistov s možnosťou liečby v prestížnych zdravotníckych zariadeniach v Európe a vo svete.
  • Akútna pomoc psychológa: Zaistíme návštevu psychológa a pokryjeme náklady do výšky limitu. Poskytujeme informácie a návrhy na ďalšiu psychologickú liečbu.
  • Rehabilitácie: Pokiaľ je klient nútený pristúpiť k rehabilitácii, zariadime a v rámci limitu tieto procedúry uhradíme.
  • Ošetrovateľská starostlivosť: Ak je klient hospitalizovaný po dlhšiu dobu, zariadime a preplatíme ošetrovateľskú starostlivosť po jeho návrate domov. Táto starostlivosť musí byť lekársky odôvodnená.
  • Výpomoc v domácnosti: Ak je klient hospitalizovaný po dlhšiu dobu, zariadime a preplatíme v priebehu a po jeho návrate výpomoc v domácnosti (prípravu jedla, nákupy, stráženie a venčení domácich miláčikov atď.)

Informačné a konzultačné služby

  • Lekár na telefóne: Je poskytovaná prostredníctvom kvalifikovaných lekárov a špecialistov. Cieľom je poskytnutie konzultácie. Obsahuje konzultovanie zdravotného stavu, vysvetlenie lekárskych pojmov, vysvetlenie účelu jednotlivých vyšetrení a laboratórnych výsledkov, vysvetlenie lekárskych postupov, vysvetlenie platnosti žiadaniek a receptov, vysvetlenie účinných látok, nežiadúcich účinkov liekov a ich vzájomnej interakcie, prenatálna problematika, očkovanie, dietetické, režimové a pohybové poradenstvo, poskytnutie informácií k cestovným nákladom poistencov, úhrady za úkony IVF a za stomatológiu, vysvetlenie princípov a fungovania primárnej starostlivosti, preventívnych prehliadok a úhrad zdravotných služieb v kúpeľoch či ozdravovniach.
  • Video chat s lekárom: Jedná sa o video variantu lekára na telefóne s rovnakým rozsahom služieb. Na rozdiel od telefonického kontaktu, získa klient možnosť ukázať lekárovi zranenie alebo vizuálne symptómy ochorenia.
  • Symptom checker: Aplikácia, ktorej účelom je poskytovať používateľom predbežné vyhodnotenie symptómov. Vďaka adaptívnemu uvažovaniu umelej inteligencie, pokladá aplikácia intuitívne otázky, pripraví tak diagnózu a utriedi hlásené zdravotné problémy. Výsledné odporučenie pomáha používateľovi fundovane sa rozhodnúť o ďalšom postupe.
  • Chat s operátorom: Slúži k zjednodušeniu a rýchlejšiemu uzatvoreniu škodných udalostí, ktoré vznikali v priebehu zahraničnej dovolenky klienta.
  • Telemedicína: Je konzultácia s lekárom, s cieľom stanovenia diagnózy, odporučenia alebo predpísanie liekov (medikácie), pokiaľ to legislatíva umožňuje.

Podrobné informácie o asistenčných službách ich limitoch a poistných podmienkach nájdete v dokumente Poistné podmienky pre program Môj život (str.63)

Stránka bola vytvorená 22.10.2024. Slúži len na informačné účely.